Besökare

onsdag 28 maj 2014

Uppdate!

Godmorgon Och Ursäkta mitt långa avbrott!


Uret står just nu på 4.34
Tidigt men jag vaknade och gick upp. egentligen e de härligt! Då!
(kanske inte vidd middag , när jag e trött som en snok)

Det har ju hänt en del. sen sist!

Pappas flyttlass gick ju i fredags , allt bara flöt jättefint , inga dåliga ryggar eller hälsporre fick vi ha , så det gick fint . Halv åtta körde jag till stan och körde hem halv 7 på kvällen då hade far 2 kartonger som inte va uppackade , Tavlor va på väggarna möbler på plats och allt utom dessa kartonger var klara. Så helt underbart va de. Och pappa va trött o nöjd när vi drog oss tebaka...

 Sedan har vi varit där ett par gånger och hjälpt till med lite papper och kartongerna + pappa stortrivs ,God mat och fin personal som är så snäll.
Igår hade vi planeringsmöte , med hemtjänst och allt vad det tillhör . De va det sista . Så nu ska jag och syster inte dit mer denna veckan , ( pappa e nog lite trött på oss me)

På lördagen va de en granntant som ringde på och gav pappa en kartong med glass strutar som välkomst gåva . Härligt och han va glad , !

- Jag sa:  du får bjuda in henne på glass ,
- Nej , de gör jag inte , sedan får hon ha samma klänning alltid annars känner jag inte igen henne , 
:-))
Så allt har gått bara så jättebra !

Lördag . då va det lite små fix . Sätta lite ljus på gravarna och "hälsade" på pappa en sväng på fm. Han hade sovit och va hel nöjd... Bingo på em 300 var jag och syster!

Mannen i mitt liv väckte mig 7.15 på söndags morgonen med färdig frukost och blommor + lotter från han o dottern . ( jag brukar alltid vara först uppe , men inte då. ) Härligt!

Söndagen pysslade jag bara om mig själv och dottern bjöd på god mat på kvällen (grillat ) + lite morsdag presenter , Lycka till mig!

På jobbfronten har jag nu slutat gå upp så tidigt och städa , jag (rygg) höll inte .
Så nu är jag snart på väg min andra dag till en Kiosk/cafe , på vårat sjukhus . Jag kan inte uttala mig om hur de e än. Men personalen verkar helt underbara + att jag blev gott emottagen. Bara positivt...
Fortsättning följer.....

Va inom på min förra arb i måndags  . Dom tycker me min arbetsförmedlare  e "kn*pp"'
Om inget händer till nästa vecka så ska jag be om en ny handläggare , den Apn vill jag inte med att göra!


Bilder skickar jag in senare som ligger och väntar !

Men de va en lite uppdatering! Har säkert glömt lite men de kommer efter hand !

Mattider har jag verkligen slarvat me!

Mycket läsning , men jag har inte gnällt så mycket som vanligt!

Ha en fin dag!

Kram // Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar