Besökare

måndag 31 mars 2014

Longan

 Hej

Idag vad det måndag och det vet ju dom flesta,,, måndagar e inte så roliga! 

Men jag va så där bra , i ryggen i morse... så halv 6 hade jag 2 maskiner tvätt i gång. 7.15 va det jag som stod o hängde upp det UTE för första gången i år. Helt underbart ..  Fingrarna höll jag på att förfrysa. Tänkte ta på mig vantar men då hade jag blivit in plockad väl..... 

Små plockat mest hela em, pratat rätt så duktigt i telefonen! De e inte svårt! 

Draköga eller Longan

 Bilden jag har satt in e små bär , det genomskinliga är ätbart! de mörka i mitten e en kärna , jag har planterat sen får man se om det blir något , 

Longan: En longan om dagen är bra för magen, bokstavligt talat. Med sitt ursprung från Kina har dessa använts till att lugna oroliga magar och sänka feber. Liksom alla andra frukter inom samma släkte innehåller de mycket antioxidanter .

Lite roligt att "pröööva "

Ha de bäst , jag återkommer!

Kram // Anette


 Frukost 8.00-2 knäcke
Mellis 10.00- 1 apelsin
 Lunch 13.00- "rester" kebabsallad
Mellis 15.00- 2 skorpor
Mellis 17.00- 2 knäcke
 Middag 19.30- ris o köttfärsgryta
 Mellis 22.00- 2 knäcke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar