Besökare

måndag 1 december 2014

1 Advent


 Hallå


Ja nu har det gått en vecka till. å jag har bara varit inne och kollat så bloggen har varit kvar. Har faktiskt inte mycket att skriva ....

Arbetsförmedlingen va jag på en dag i veckan .....Info ... om Fas 3..



Det har varit den första Advent idag! Som säkert inte nån har missat. Detta e en tid som jag bara "Älskar" ljusen och detta stress och samtidigt glädje  i allt... Härligt...

Alla ljusstakar har ju kommit upp, alla ljusslingor . Och fönstren har fått sina rutor putsade och lite nya gardiner . Härligt.
Denna veckan som kommer kanske det blir något med maten som förbereds, KANSKE . Det är ju inte så mycket nu som ska göras tycker jag , vi har dragit ner mycket på den biten i familjen. !!!

I veckan blev jag så irriterad , Mojje har ett sår på örat som inte vill läka .  Tvättar och håller det rent det e ju de enda jag kan göra . Men VARJE (nästan) dag river han på de och blodet flödar , kuddar, överkast  filtar . I och försäg det går att tvätta , men hur kul e de! ?? NOT ! .. Tapeter , kylskåp, spis , skåp och lådor de får sina stänk.... och jag torkar och skäller, men på vad vet jag inte . För mojje kan inte hjälpa de , så han skäller jag inte på. Mannen min , nej han e inte skyldig. men irreterad blir jag ... Så nu i veckan så åkte TRATTEN på,  1½ dag , sedan stod jag inte ut mer ( de va ju synd om han)  . Så nu går jag här och torkar och muttrar , så får de vara , fortsättning följer.....
Ja ja .....

1: Advent

Liten lykta

Mojje har precis fått på sig Tratten. Tjuris .

Fortfarande tjurig
Ja det va väl allt för denna gången ,
Va rädda om er !

Kram // Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar