Besökare

onsdag 30 maj 2012

Bilar , bilar och åter bilar....

 Hej på er!

Idag startade dagen med att det var kallt när man kom upp.  ( inte kul)
Men så e det och alla tycker ju inte om värme , så det är ju bra för dom just nu. Lite till oss var alltså...

Gick ut och PW i 30 min . 2.5 km blev de. Om det är lagom eller sakta eller fort har jag absolut ingen susning om . Men jag tyckte jag gick fort!  Det va faktiskt skönt ...

Sen va det skola idag!

När vi hade satt oss kom där in en tjej !

-Hej! Har någon utav er en vit GOLF? ( vi var ca: 15st i rummet)

 -Ja , kanske säger jag , jag vet inte om det är en GOLF jag har , vit e den. 

 - Ja jag tror det är en GOLF , jag e med dålig på bilmärken säger hon då.
Jag har iallafall kört på den , säger hon, denna lilla späda rädda tjej .

-Jaha säger jag men jag får följa med och titta då, om det är min bil!

Då kommer det en kille in och säger ,
 - Det är min bil du har kört på,  sen är det en FORD.

Phu tänkte jag men det är jag i ett skal , Vet absolut inget om bilar , eller vilken bil jag kör.

Sedan pratar jag med dottern,  Mamma jag e lika dan, En jobba kompis hade kommit i förra veckan och frågat henne om det va hennes bil den och den modellen ( jag har glömt redan) . Ja svarar hon då . - Om den är vit kan det vara min . Hon visste inte heller!

Vi kör visst OPEL båda två , Vita ! :))

Vi kom fram till att det är Mannens/pappans  fel. ( innan dottern flyttade hemifrån så delade hon och jag bil)  För att jag/dottern inte vet vilket märke man har ! På dom sista 5 åren har jag  nog haft 1 Grön , 1 blå, 3vita bilar alltså det är inte jag som kör slut dom eller byta dom utan det är min käre sambo som byta och hittar bilar som han tycker är bättre än den jag har för tillfället. Absolut inga nya bilar är det ..... Den jag har nu har jag haft ett år .... Vill gärna behålla den . Men i detta fallet har jag inget att säga till om .... Kan ju inget........så jag hoppas ju att han inte "snubblar" över någon annan bil till mig  ....... :)))



Idag blev det lite dravvel och lite hur det kan va i mitt liv!

Imorgon ska det vägas ....

Va rädda om er !

Kram // Anette

Frukost 8.00-fil och musli

Lunch 12.00- kyckling

Mellis 16.00-2 knäcke
 Middag 18.00- 2 ringar färsk ananas
Mellis 20.00- potatis och falukorv
Mellis 22.00 - 2 ringar färsk ananas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar