Besökare

torsdag 15 september 2011

Tandläkare besök

 Jaha dagen började med att jag skulle till tandläkaren .

Han  fick givetvis reda på att jag hade gjort en Gastric Bypass op . Han ska ju uppdateras vilka mediciner jag äter. 
-Jaha , då får du äta ofta! , de var den kommentaren. .
- Ja 7 ggr om dagen svarade jag då.
Jag visste om att en kind tand har jag bitit väck lite på . Det måste lagas sa han då. Okej. sen hittade han ett litet hål , det måste lagas . Okej.
Sen kom han på att jag måste ha en flour skena uppe och nere . Eftersom jag utsätter tänderna för så mycket mat per dag.
- Jaha sa jag då. Det låter ju vettigt.
Men , det är alltid ett men .... -Du får sluta småäta så.... ( Hallå i holken! ) Då säger jag , jag har inte tid att småäta. det jag äter måste jag äta !
-Jaha
Då fick jag förklara vad jag hade gjort,  ordentligt .
-Ja nu förstår jag då. ( okej )
Sen kom nästa kommentar som jag får ofta , Hur länge ska du äta på detta viset?
*Livet ut , säger jag  då .
-Jaha
Sen pratade vi inte mer om de.

Så nu ska jag dit en gång i veckan framåt. jag bad honom om att det skulle vara smidigt,  smärtfritt och billigt!  Han bara skrattade ... Vi får se....

Min lurvige vän!
Sötnos!
Sen körde jag till min Lurviga kompis . Molly . Hon har flyttat från O-ström. "suck" när jag klappade och kelade om henne förstod jag hur mycket jag saknade henne!






 Visst e hon fin!

















Sen vad det hem , äta lite. Sen körde jag upp och tränade.







* Det är ofta folk tror att när vi har gått ner,  vad vi ska .
Sen kan vi  börja äta som vanligt igen. Det går inte . 
Detta är ingen vanlig bantnings metod.
Detta är ett val man gör innan man blir opererad.
Man ska vara fullständigt medveten om detta innan man gör operationen. 


 Sen finns det ju alltid en viss % som missbrukar denna chans vi har fått....




Va rädda om varandra!


 Kram// Anette







Frukost 7.30- 2  knäckebröd
Mellis 10.00- 1 Nektarin
Lunch 12.00- 1 dl  köttfärs och 1 dl ärter morötter
Mellis 14.00- 2 knäckebröd
Mellis 16.00- knäckemacka
Middag 18.00- korvstroganoff + ris
Mellis 20.00- 2 riskakor

2 kommentarer:

  1. Tack för en stunds rolig,klok och tänkvärd läsning.

    SvaraRadera