Besökare

söndag 23 september 2012

Galgberget


 Hej!

Nu har jag varit slarvig med min blogg! :)

Men vad gör de om hundra år!

Fredagen har jag redan glömt, eller jag vill glömma !
Fick så vansinnigt ont i magen i fredags kväll. Inget konstigt hade jag ätit men jag tror inte jag har haft så ont innan , allt flyger ju igenom skallen på en då... Tarmvred , fickor... läckage.. osv Innerst inne så vet jag att vissa saker kan jag inte få (har jag läst , tror jag) .. Men just när det händer så är det alldeles åt Helvetes galet.... Grät mig till sömns och det försvann .... (mannen ville köra in mig till akuten , men jag vägrade) ....

Sedan på lördagen när jag o sys sitter på bilbingo får jag en liten släng igen! men det gick över sedan har jag inte känt något !
Såååå nu säger jag att det va en "fis" på tvären !


Helgen har varit lite småplockig hit och dit, sommaren är ju slut nu . sommar blommorna har åkt in för vinterförvaring och trädgårdsmöblerna har åkt in på sitt vinterboende . Så det mesta är klart in för vintern... Lite blommor häänger kvar men det är sådana som inte ska övervintra! Så länge dom e fina får dom hänga me...
Ps... Vintertäckena har kommit i sängen me.....

En promenad på Galgberget har vi hunnit med idag me. Gött! 4 km tror jag det blev!

I Halmstad så brinner det  http://hallandsposten.se/

Inget att skriva om egentligen men mest för att jag själv ska komma ihåg de!


Nu ska jag blogga runt lite , men jag återkommer imorgon förhoppnings vis!

Sköt om er !

Kram // Anette

Mojje framför brasan .....




Söndag! 


Frukost 8.00- Muslie och fil
 Mellis 11.00- risifrutti
Lunch 13.00- Rester från i går kväll
 Mellis 15.00- 2 knäcke m lax
  Middag 19.30- köttfärslimpa (löksoppa/creamfraiche)+ grönsallad
Mellis 22.00-  Ska bli 2 skorpor



Lördag.....

Frukost 8.00- Muslie och fil
 Mellis 10.00- 1 knäcke
 Lunch 12.30-  "rester"
Mellis 14.30- 1 päron
 Mellis 16.30-  2 knäcke
 Middag 20.00- Kotlett/sallad/potatisgratäng
Mellis 22.00- 2 skorpor

Fredag

Frukost 7.30- muslie
 Mellis 10.00- 2 knäcke
 Lunch 12.00- lax o grönt

 Mellis 17.00- 2 knäcke
 Middag 20.00- Potatis/köttfärs/lök i lergryta
 Mellis  .....Vid tv......( 3 st sesamstänger )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar