Besökare

lördag 9 mars 2013

Den dansande killen....


Godmorgon

Idag blir det morgon bloggande
Fredagen gick åt till att göra lite ärenden+ att vara hos min Far och vara behjälplig när dom skulle installera ett trygghetslarm, hos han...
Jag e helt såld på denna teknik , att bara det kan fungera ... Jag tänker inte försöka förklara ens . För de kan jag inte.... Som sagt va ... jag e ju så oteknisk själv , så det är rätt lätt att jag blir imponerad...

Men en liten "störtskön" grej va ja med om igår.

Jag står (med bil)  vid en Stor Gata . Fyrvägskorsning.(Wrangelsleden)  Rätt som de e så dyker det upp en kille som ska över på övergångsstället. Han fullständigt seglar fram, trycker på knappen , med en sån finess , som säkert bara han kan, står och "valsar" Jättefint. Han får grönt : Dansar över gatan , trycker  på nästa knapp där han ska över och fortsätter Dansar verkligen grasiöst och fint... Han seglar riktigt . Man ser att han kan dansa, man ser att han har hörlurar i öronen (vita) Man ser att han även e mongolid .Man ser att han e värkligen lycklig ,  Men jag tittade på andra som stod och väntade , dom vinkade och log . Mot honom.. till honom...med honom...
Vi va många just där som bara log och jag blev så glad för att jag va just där när det hände.
När jag såg denna glädje, utstrålning han visade , Han levde verkligen ut! Och så lycklig!

Jag kunde knappt få ner mungiperna ... Han gjorde min dag....

Härligt med människor som visar sina känslor!

Så nu e det frukost på detta Place...

Ha en underbara lördag!

Kram // Anette




Frukost 7.30- Fil och musslie
Mellis 10.00- 1youghurt
Lunch 14.00- 2 knäcke +makrill
Mellis 16.00- 2 knäcke
Middag 19.00- Fläskfil + ca: 8 pommes
Mellis 21.00- 2 skorpor

2 kommentarer:

  1. Härligt när man ser sådana människor som lyfter upp vardagen och bjuder lite på sig själva.
    Hoppas du får en bra helg i det fina vårvädret. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hoppas även din helg ha varit fin ... Kram

      Radera