Besökare

lördag 5 november 2011

Första fredagen i November

 Hallå!
Nu är det helg !
Fredagen gick fort , det va städning och lite fix på fm.
 När T kom hem gick vi ut en runda det är inte fel.

Det är ju rena "vårgrader"  här på västkusten , härligt . 

Idag gjorde jag kvällsmaten i lergryta . Kycklingfiléer, morötter, palsternacka,vitlök, curry,kycklingbuljong , torkade trattkantareller + ca 2 dl 4 % matlagningsgrädde . I med allt , 200gr i 60min . Det är ju så smidigt, lergryta är underskattat , tror att jag har nämnt det innan men det är värt en upprepning! Mannen fick ris till detta , och jag roffsade åt mig 2 dl utav kycklinggrytan . Det är egentligen lyxigt , jag kan bara ta det som är viktigt och med mest näring i . :))


Strax innan ugnen ! 
 Ha det bäst  , Ta vara på  varandra !


 Kram // Anette


Frukost 7.30-1 dl fil + 1dl flingor
Mellis 10.00- 2 knäckebröd
Lunch 12.00- "rester" från i går
Mellis 14.00-
Mellis 16.00- 2 knäcke
Middag 18.00- 2 dl kyckling gryta
Mellis 20.00- 2 knäcke

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ,den gamla lergrytan..den måste jag plocka fram..har nog inte använt den på 10 år..den är ju perfekt att använda och promenera samtidigt:)
    Nu löste du en pling till mig...Nu kan jag ju inte lura träningen mera heller..haha
    Nu är jag snart hemma till våren:) kramizar

    SvaraRadera
  2. Sååå trevligt , visst e de smidigt! Välkommen till "våren" . Det brukar vara borta bra men hemma bäst! Kramen...

    SvaraRadera