Besökare

tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullensdag

 Dagen startade med träning, vikter + benpress +  2 km på crossen + 30 min på gåbandet , vet inte hur mycket det blev där för jag fick avbryta och lämna bandet till en "ny" som tränade . jag gjorde givetvis det frivilligt men jag vet att i början vill man gärna följa schemat  man har. jag är ju en gammal räv så jag kan hoppa ....

Sen vad det frukost . Sen började jag att baka! 
Fick köra iväg och köpa strösocker för det hade jag givetvis inte tillräckligt hemma. Glömde köpa pärlsocker så det blev bullar utan "pärlor" på!

Snacka om att jäsa!

Men bra blev de!







Syrran kom inom efter sitt jobb och provsmakade , dom blev godkända . Så då fick hon en påse bullar med sig hem!

Som tur är har jag inget sug efter dessa bullar!
Känner mig såååå nöjd med mig själv , faktiskt! trodde det skulle kännas jobbigt att baka. Men så länge jag kan avstå så är jag nöjd.
" För har man tagit en så kan man säkert ta två"

Mellanmålet kl 14.00 så dumpade jag på mina knäckemackor . jag åt sakta men jag hade ju stressat runt lite på förmiddagen. Det gjorde väl sitt.
 Var helt ut slagen i nästan 2 timmar . Tur att jag inte hade något viktigt i agendan!

Sen va det "vår käre House" ikväll. Han är bara så skön......

Imorgon bitti är det vägning!

Var rädda om er!


Kram// Anette

Frukost 7.30- 1 dl fil+ 1 dl brane flakes + lite gojibä+ lite linfrö
Mellis 10.00- 1 päron
Lunch 12.00- 1 dl ris + 1 dl köttgryta
Mellis 14.00- 2 knäckemackor m köttbullar ( dumpade)
Mellis 16.00-
Middag 17.30- 2 knäcke med mjukost
Mellis 19.30- 2 knäcke mackor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar