Besökare

söndag 2 oktober 2011

 Hallo

Idag har det varit ännu en härlig dag ute ...
Klippte gräset. Det va faktiskt rätt långt nu. Men det hade ändå inte torkat upp vid 16 tiden . när jag va ute , mycket fukt !  Får väl räfsa väck tovorna imorgon , kanske...

Har även gjort några matlådor till mannen , så nu är denna veckans middagar klara . Ibland gör jag dag för dag, ibland några lådor åtgången . Det beror på vad jag känner för .  

Jag har slarvat med maten idag igen . Har faktiskt inte varit hungrig . För den delen är jag aldrig det nu, för tiden.  Det händer väl men jag vet faktiskt inte när jag va det sist , när jag hoppar över 2 mål så vet jag att det är gott att äta, men då måste jag ta det så lugnt så jag inte slänger i mig maten , då blir ju det fel!
Jaja hur man än gör har man rumpan bak!!

Denna veckan som jag har framför mig hade jag tänkt ( oj då) jo då det händer. Som sagt va jag har tänkt få en hel del gjort. Det som jag mest tycker ska bli jobbigt är att jag "måste" baka bullar .

Om en vecka ska vi få in vår nya pellets panna , då vet jag att vi får lite arbetare i huset, rörmokare, elektriker och hantlangare . Så då får man väl fylla på bulle förrådet bl a . Middagar kan man ju inte förbereda, bara bullarna då.
Men hur det än är så varma bullar och kall mjölk är gott . Så det kan jag ju inte ge mig till att äta för då är jag väl dålig sen! Så det ska inte bli roligt att baka! Sen vet jag ju med att det finns att köpa , så är det alldeles motigt så blir det "köpebrö" .....

Nej nu är det hög tid att ta sig in i tvätt hallen!

 På återseende!

Var rädda om er ! 


 Kram // Anette




Frukost 7.30- 1 dl fil + 1 dl allbraun
Mellis 10.00- 
Lunch 12.00- 2 dl lasagne
Mellis 14.00-
Mellis 16.00- 2 knäckebröd
Middag 18.00- 1 dl ris + 1,5 dl köttgryta
Mellis 20.00-

2 kommentarer:

  1. Baka bullar!!!!
    De va nog länge sen duu gjorde de.
    Tunt på matlistan din i da!
    INTE BRA:(
    Va rädd om dej :)
    sys

    SvaraRadera
  2. hej
    visst e de länge sedan jag bakade . De va i slutet av april jag va på Ersta första gången , efter de har jag inte bakat! Så jag får väl damma av kavlen och baka!
    Okej jag ska vara rädd om mig!
    Kaaaam

    SvaraRadera