Besökare

fredag 19 augusti 2011

Idag....

 Hejsan!
Idag har dagen gått åt till veckans städning , det tar mer tid än vad jag vill ska gå till de. För att jag måste dricka och äta titt som tätt. Det känns så ialla fall. Då när jag äter hamnar jag ofta här vid datan . Javisst då drar de ut på tiden... men nu ska jag inte klaga , eller .. jo de ska jag ....

Försökte greja till min Blogg idag till utseendet. Ja visst,  det blev kanon bra trodde jag . Nu ikväll när jag skulle in och skriva , sååå va det lite saker som hade försvunnit, trist som fan.... Kanske hittar de igen, det får bli imorgon då.....

Skulle faktiskt varit och tränat idag, men jag  hoppade över, vaknade i morse med ont i halsen + ont i kroppen. Men sen försvann det , men nu ikväll har det hittat mig igen!  :/

Jag och syrran va i stan och handlade för pappa i kväll. ja ja vi handlade till osss me.

Då hände det som så att:

Jag skulle ha lax i sån där 4/pack .
Där stod en tant i 60 års åldern och tittade på dom här frysta bitarna. jag tog ett paket, då började tanten ,
-Känner du till den  här laxen sen tidigare .
- Nej inte detta märket , säger jag då, men det kan väl inte vara så stor skillnad , från märke till märke.
 - Hur tillagar du din lax frågar tanten mig då.jag har aldrig gjort lax säger denna tant då.
- Nu i sommar har jag ofta haft den i folie ihop med grönsaker, lite svart peppa eller citronpeppar på .
- Ingen salt eller citron
-Nej de har jag inte , när den är klar kan jag lägga på en dill kvist .
- Oj oj säger tanten. jag ska ha gäster, kan jag laga de då tror du , fråga hon mig .
-Ja då det kan du ju bjuda på .
-Kan jag ha potatis till ?
-ja då det kan du.
-Vilka grönsaker ?
- Jag tar vad jag har hemma , sommar grönsaker eller sån där Broccoli blandning säger jag då.
- ÅÅ tack så jätte mycket . Vilken sås har du?
- Vanlig fisk sås på flaska sa jag då.
- ÅÅ den är god  svarar hon mig då.
- Kan man lägga upp denna sås i små skålar så mina gäster tror att jag har rört till de själv?
- Ja ja gör du så, inga problem , det är nu mitt tåla mod börja kännas maxat .
- Hur länge ska jag ha det i ugnen ? frågar hon då.
- Det känner du på fisken  eller ser på den när den e klar..
- Tack så mycket .
-Lycka Till säger jag sen . sen går jag .
sen går det 3 min . Tanten igen
-Hallå hallå innan du  förvinner ska jag tina dom frysta grönsakerna innan .
- Nej säger jag . Det finns ingen anledning till de dom blir färdiga i ugnen .
Tack  säger tanten och går,
Jag gick vidare. Men jag bara undra denna fina dam , hon hade nog ätit ute i alla sina dar.. eller så nej jag vet inte men jag hoppas ju givetvis att hon  fixar sin bjudning...  Men det finns ju godare recept på lax!
 De va de de!

Var rädda om varandra! 
Kram // Anette





Frukost 7.30- 2 knäckebröd med ost
Mellis 10.00- 2 plommon
Lunch 12.00- Stekt panerade fisk + grönsaker
Mellis 14.00- 2 riskakor
Mellis 16.00- 100 gr panerade fisk
Middag 18.00-1 dl potatis gratäng ´+ 1dl ost/ bacon korv
Mellis 20.00- 1 riskaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar