Besökare

söndag 27 december 2015

Julen 2015



Hallå!


Den 23 dec va det jullunch på jobbet. Trevligt o gott . Men ....jag skriver det igen. att Sill saknar jag verkligen att kunna äta.  :-( .
PÅ kvällen va det den årliga spelningen på bingolotto . Dottern o hennes sällskap kom hem mä. Trevligt så... (  mannen min vann 100 kr   ).
JULAFTON. Den började med att syster ringer o fråga halv 7 , får jag låna er ugn? Då hade dom fått vajsing på vitvarorna hos sig. Alltså hamna i ett sådant läge .När man ska ha julmat till ca 20 pers under dagen. Då kan man verkligen hålla sig. o_O. Men det löste sig. Jansson blev gjord här o ägg kokta . Sedan hade en elektrikare varit o fixat felet. (Uppbränd kabel i proppskåpet). Allting gott....blev sedan till lagat....

Vi hade julklappsspelet för första gången i år. Lite små trevligt va det allt....

Juldagen en "slappedag" o mycket soffhäng.

Annandagen blev det en tur ut på rea... Torktumlare stod på notan,, Ja då fick det ju bli de o en "dammsugare , uppladdningsbar" en sån som man tar till när latmasken har krypit till ( bild 1), o den vanlige får vara kvar i skåpet! Alltså bra att ha....

:-)

rester som vi fick hem, gött


systera min <3 , o doppet mitt på bordet..




Så , nu har jag funderat , ska verkligen försöka blogga igen för det är roligt!
Minst en uppdatering i veckan .....
glömmer jag av det , så släng gärna iväg en kommentar o påminn mig. för en spark i baken kan jag behöva... ;)

Ha nu en God fortsättning så hörs vi snart! 



Kram // Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar