Besökare

måndag 11 maj 2015

Hallå ...Hallå


 Hej!

NU skäms jag , det går för lång tid emellan gångerna!

Men...

En lite uppdatering som det så vackert heter , ska jag väl kunna åstadkomma! 

Sista inlägget , va ju då när soffan va hystad!
Jo, men visst ny soffa har det ju kommit in!
Såå..

 Deklarationen e av klarad...

En ny bil har mannen skaffat sig . det e ju åxå något positivt!

 Men . men. men. men. men ..

Men .


Min Bästaste, finaste  vän, fick  reda på att hon har fått  bröst cancer.
Alltså den 7 maj !
Så hennes värld rasade och min värld rasade. 
Vi är tajta hon & jag! 
Det tar psykiskt och fysiskt på oss alla i hennes närhet. Men givetvis mest på henne då..
Nu har vi ju bara vetat detta i några dagar , men vi pratar om de och hon vet att vi är där för henne , om vi kan ställa upp så gör vi det. Men som det känns just nu e man bara maktlös och står frågande VARFÖR????
Dom såg inte denna "skitigasak" på mammografin utan på ultraljud ,  hittade dom den.
Lite tur i oturen.. Kan man tycka,
Desto tidigare desto bättre..Ja visst så e de ju...
Men varför ????


Jag kan bara finnas där och lyssna och stödja...
Gråter gör vi, skrattar gör vi , men det finns hela tiden i bakgrunden...
Men varför ?

Allt kommer givetvis att bli bra!
Men det är en jobbig tid framåt för min Bästaste finaste vän!





 Vår svenska sjukvård verkar verkligen fungera i sådana här situationer .För vad jag har fått veta och höra dessa senaste dagar verkar det vara , rätt flickor på rätt plats.
3 sjuksköterskor i ett team, som hon kan kontakta när hon vill, fråga och säkert få fint stöd av . Dom som vet o har stor erfarenhet.. det e viktigt .

Vi var iväg i går och pratade och fick höra en som själv har gått igenom detta för ca 7 år sedan. de va nyttigt .
Detta e ju den mest forskande och framåtskridande o god artade sort  i denna klassens sjukdom.

Lite eftertanke , lite svammel och mycket allvar blev de idag!

Jag återkommer! 

Kram // Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar