Besökare

torsdag 7 mars 2013

Veterinären


Godmorgon

Han och orkade inte uppdatera bloggen igår kväll.

Gårdagen va lite upp och ner. Jag skulle bara steka köttbullar.. Jo tjeena....

Katten hade blivit krasslig , bara låg , ville inte öppna ena ögat och de rann. Drack inte åt inte....Han brukar alltid "prata" med mig . Hela dagarna.... Men inte igår eller iförgår... Då blev det en sväng till veterinären ... Han va jättesnäll och fick droppar och droppar Alltså 2 sorter som han ska ha 3ggr om dagen.. MMM visst jag e själv på dagarna, att hålla en katt och ge honom ögondroppar själv fungerar inte...så 2 ggr om dagen blir de.. Och idag är han redan betydligt bättre ,, så de ska nog bli bra ... 1377:- kostade det kalaset .
Kom tillbaks på fredag , va veterinärens råd.
-Jag hinner inte sa jag då....Om han inte e bättre får jag givetvis ordna de sa jag...
-Ja jag kan inte tvinga dig .
-På måndag då...Då får du komma hit....
Men ska sanningen fram så är han bra så tror nog jag att jag sparar dom slantarna !

Sedan va det lite att ordna för pappa. fixa nycklar och handling....osv.......

När vi va istan, ( syrran hade jag ju givetvis dragit med mig) ... Så märkte jag Faaaaaan ingen bensin.
Vad gör en sådan oteknisk , helt imbesil person som jag va det gäller "Tanka bil" Jag är så lyckligt lottad att jag slipper de... Min "man" Fixar de. (snäll )
När jag började köra bil kunde jag , men under årens alla resor har de försvunnit ur mitt kunnande . Jag blir iskall om jag skulle vara tvungen...
Alltså jag ringer till min man , stannar på första bästa mack . Sedan ska jag förklara var vi är... Det är problem bara de... Syrran står utanför bilen och nästan ramlar ihop av skratt ... Vi är ju glada att vi hittar hem... GPS skulle jag ha som klocka !  Ja tack !

Men min man hittade oss och bensinen fick bränsle....

Nu är det en ny dag !
Nya problem ska lösas!

Ha en underbar tosdag!

Kram // Anette






Frukost 7.30- Fil och muslie
  Mellis 11.00- 1 apelsin
Lunch 13.00- Rester  (Potatis/ köttfärs i lergryta)
Mellis 15.00- 1.5 skorpa + 1 köttbulle
  Middag 19.00- 2 knäcke + makrill
Mellis 21.00- 2 skorpor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar